Пропонуємо до вашої уваги кілька проектів, які покликані зробити професію вчителя більш захопливою і водночас вирішують конкретні проблеми, з якими освітяни зіштовхуються повсякдень. Вони пропонують не лише альтернативні рішення, приклади й корисні матеріали, а й будують спільноту для обміну досвідом між проактивними вчителями та громадськими активістів зі всього світу. Дуже часто ініціаторами таких водначас простих і ефективних ідей стають саме вчителі. Ми сподіваємось, що серед наших читачів будуть чи, можливо, вже є засновники не менш цікавих проектів.

Khan Academy – освітня організація, яку в 2006 році створив випускник МІТ і Гарварду Салман Хан. Все почалося з того, що працюючи фінансовим аналітиком, він дистанційно ще й викладав своїй кузині математику. Коли знайомі почули про це, то теж захотіли долучитись до таких безкоштовних курсів Салмана. Коли запитів стало забагато, Салман Хан вирішив відзняти урок на камеру і викласти в  Youtube. Завдяки своїй доступності і простоті відео стали дуже популярними. Так і виникла ідея створити Академію.

На сайті Khan Academy ви можете знайти тисячі безкоштовних мікролекцій з математики, хімії, історії, фізики, мистецтва, тощо. Ці відео-лекції зараз перекладають і на українську мову, тому деякі з них вже можна знайти за посиланням https://uk.khanacademy.org/.

Donorschoose.org – краудфандингова платформа для шкільних проектів, ініційованих вчителями у CША. Засновником проекту є вчитель історії Шарль Бест, який постійно мусив витрачати власні кошти на обладнання у своїй школі в Бронксі. Тому в нього з’явилась ідея сайту під фінансування шкільних проектів у 2000 році. Спершу там зареєструвалось 10 його колег зі своїми проектами. Бест таємно пересилав гроші на на рахунки проектів на сайті і його друзі почали говорити, що це працює, і ініціатива дійсно запрацювала!

67 % американських шкіл мають хоча б одного вчителя, який знайшов фінансування для свого проекту на платформі.

У 2015 році шкільні проекти на сайті зібрали 59,8 мільйонів доларів! Ця сума надзвичайно велика. І беручи до уваги той файкт, що 82% проектів на платформі саме для шкіл з низьким рівнем фінансування чи з неблагополучних районів, можна тільки уявити, який вплив має ця, на перший погляд, дуже проста ідея!


Teach for America – ще один приклад, який показує силу єднання небайдужих людей задля блага своєї країни. Проект виник у 1989 році. Засновниця Teach for America мала на меті об’єднати найкращих випускників американських університетів, аби ті викладали і змінювали освітнє середовище в школах у неблагополучних і бідних районах країни. У грудні того ж року Венді вдалося зібрати 100 студентів, які стали першими агентами змін і заклали фундамент для успішного старту проекту. Цифри і вплив проекту просто вражають: охоплено 52 регіони країни, понад 520 000 студентів стали учасниками програм і вже є більше 42 000 випускників по всій Америці.

RoboBraille – Robobraille конвертує текстові файли на такі формати, як текст шрифтом Брайля, mp3, аудіо-книги і електронні книги, щоб люди з різними вадами зору мали доступ до навчальних матеріалів. Проект виник у 2004 році в Данії і щоденно обслуговує 1-2 тисячі користувачів. Конвертер доступний кількома європейськими мовами і арабською.

Teachers pay Teachers – проект, який започаткував вчитель із Нью Йорка Пол Едельман.  Він побачив, скільки зусиль, часу та ресурсів вчителі витрачають на створення уроків і матеріалів щодня, тому він вирішив скерувати цей потенціал у правильне русло. Так виникла ідея вебсайту “Вчителі платять вчителям», де освітяни зі всіх куточків світу розміщують свої матеріали, спілкуються, шукають натхнення, ще й мають додатковий заробіток за свою плідну працю і креативність.

На сайті зареєстровано 3,5 мільйони активних користувачів і вчителі-автори унікальних матеріалів від початку заснування ресурсу вже заробили 175 млн. доларів.